Правила утилізації будівельного сміття
Одне із завдань, яке в обов’язковому порядку має бути виконане всіма, хто затіяв капітальний ремонт або будівництво нового будинку – як утилізувати будівельне сміття, чи можна просто винести його до баків для відходів, чи потрібно організувати вивіз на міське звалище. Про необхідність цих робіт на початковому етапі замислюється мало хто, і абсолютно даремно, так як якщо знехтувати регламентуючими дане питання правовими актами можна отримати значний шраф. Зрозуміло, ті, хто вирішив, наприклад, поклеїти нові шпалери, можуть спокійно винести старі разом з побутовими відходами. Інша справа знятий паркет, цеглу з частково демонтованої стіни або залишки цементного розчину. Давайте разом розберемося як викидати будівельне сміття, і що взагалі входить в це поняття.
Будівельне сміття і особливості його утилізації
Поняття будівельне сміття включає в себе буквально все, що з’являється в процесі зведення будівель та їх демонтажу, а також ремонту будь-якого класу:
- Компоненти інженерних комунікацій – водопроводу, опалення, газу та електрики;
- Цегла, залізобетон і арматура;
- Дерево, зокрема паркет, а також ламінат та інші покриття для підлоги;
- Гіпсокартон та інші складові конструкцій з нього;
- Оздоблення стін – штукатурка, фарба, шпалери, плівка;
- Вікна та двері;
- Покрівля.
У цю ж категорію входять всі залишки витратних матеріалів, наприклад, клей або шпаклівка, а також меблі та побутова техніка, але її частіше вважають за краще продавати або здавати на металобрухт. Основна причина, існування правил, що регламентують, чи можна виносити будівельне сміття на смітник – клас небезпеки деяких матеріалів входять до перелічених вище категорії. Деякі з них потенційно схильні до займання, інші з часом починають виділяти токсичні речовини, а треті просто вимагають особливого підходу до утилізації. Простіше кажучи їх не можна або залишати без нагляду або відправляти на переробку із побутовим сміттям.
Отже, в загальному випадку, відповідь на питання: чи можна викидати будівельне сміття на смітник – немає. Якщо у вас залишилися потенційно придатні для подальшого використання матеріали, краще залиште, наприклад, непотрібний мішок цементу або цілу віконну раму поруч з баком, швидше за все його хтось забере, а навіть якщо нi, то співробітники муніципальних служб зможуть вручну занурити їх в службовий транспорт. Ні в якому разі не можна кидати важкі відходи прямо в бак. У такому випадку велика ймовірність що обладнання сміттєвоза або сам контейнер не витримає навантаження і зламається, що як раз і може стати причиною проблем з владою, причому з гіршими наслідками в порівнянні з тими, які можливі, просто винесіть мотлох до баків.
У теорії, все логічно, але на практиці вирішити питання куди подіти будівельне сміття і як це зробити не завжди просто вирішити, а головне займатися цим, після всього попереднього не залишається ніяких сил. На щастя, в наш час не проблема найняти фахівців будь-якого профілю. Компанії, що пропонують такі послуги не просто знають куди вивезти будівельне сміття, а й уклали з полігонами для захоронення відходів та переробними заводами угоди про співпрацю. Зокрема ви можете:
- Найняти тільки вантажників. Якщо сміття трохи або є власний транспорт придатний для перевезення, але бруднити руки і витрачати час не хочеться, завжди можна найняти просто робочу силу. Послуги вантажників обійдуться недорого, але в такому випадку краще уважно стежити за тим, як вони працюють.
- Орендувати вантажний транспорт. Відмінний варіант для тих, хто тверезо оцінює свої сили і готовий сам у перенесенні розфасованого сміття в машину. Якщо замовити самоскид, то і їхати на звалище буде не потрібно – водій вивантажить все сам.
- Включити вивезення будівельного сміття в кошторис. Переважна більшість компаній пропонують послуги зі зведення будинків, ремонту квартир та демонтажу будь-якого типу займаються прибиранням після себе. Це вигідно не тільки тому, що ціна на послуги в складі комплексу буде істотно нижче, але також і через зацікавленості найнятих робітників в якості виконаної роботи.
Вартість утилізації розраховується на основі 4 факторів:
- Обсяг сміття. Чим більше габарити машини, тим вище споживання палива, а отже і ціна.
- Послуги вантажників. Фахівці працюють за погодинною ставкою, тому варто попередньо оцінити обсяг робіт.
- Діяльність транспортування. Тут теж все логічно – чим далі, тим дорожче.
- Використання спецтехніки. Для розчищення ділянки після знесення старої будівлі швидше за все буде потрібно спеціалізований транспорт, оренда якого також розраховується за годину роботи.
Обсяг сміття, безпосередньо впливає на те, яку вантажівку вам необхідно буде орендувати:
- 10 тонн (120-200 мішків) – КАМАЗ;
- 5.5 тонн (80-120 мішків) – ЗІЛ;
- 1.5 тонни (40-50 мішків) – подовжена ГАЗель.
Зрозуміло, сучасні компанії часто використовують і багато інших марок і моделей вантажних автомобілів. Список вище наведений для приблизної оцінки. Замовляти величезний самоскид, є сенс тільки тим, хто вирішив знести стару будівлю і звести на ділянці нову. Для капітального ремонту навіть у великій квартирі цілком буде досить стандартною ГАЗелі або аналогічної за габаритами машини. До речі, незалежно від того чи робите ви це самі або доручаєте вантажникам, сміття потрібно попередньо розсортувати на три частини за габаритами, а потім розфасувати його по мішках, не більше ніж по 35 кг в кожен.
У будь-якому випадку ціна вивозу сміття не надто позначиться на загальному кошторисі вашого ремонту, а скоріше і зовсім загубиться між вартістю штукатурки та гіпсокартону. Єдиний виняток – якщо ваша ділянка або квартира знаходиться в декількох десятках кілометрів від найближчого місця утилізації. Це вкрай малоймовірно і навіть в цьому випадку ви просто трохи переплатите за бензин.
0 комментариев