Чи потрiбен дозвіл на знесення приватного будинку
Законодавство України не вимагає від власників отримувати дозвіл на знесення приватного будинку, але якщо ви плануєте звести на цьому ж місці нову будівлю, продати ділянку або провести з ним будь-які другі правовi дії доведеться потурбуватися внесенням змін до техпаспорту і необхідну документацію. По суті, демонтаж будинку вважається частиною будівельних робіт і не класифікується, як окремий захід. Головна причина того, що відповідь на питання чи потрібно дозвіл на знесення приватного будинку негативний, в тому, що за підсумком робіт не з’являється нічого, що вимагає введення в експлуатацію. Проте, вже після демонтажу, запросити фахівців, які займаються технічною інвентаризацією потрібно буде для того, щоб вони зафіксували відсутність будівлі. Це необхідно для реєстрації припинення права власності на нерухомість і саме на цьому етапі можуть виникнути складнощі.
Дозвіл на знесення будинку, як повідомлення про проведення підготовчих робіт
Ті, хто хоче провести демонтаж будівлі 1-2 категорії, а саме до них відносяться більшість будівель в дачних кооперативах та старі споруди, теоретично повинні отримати дозвіл на знесення приватного будинку. Воно буде виглядати як повідомлення про проведення підготовчих робіт, і потрібно в тих випадках, коли ви плануєте відразу ж приступити до зведення нової будівлі. На практиці, в цьому немає необхідності, так як самовільне знесення не рахується правопорушенням на відміну від самовільного будівництва. Єдиний момент, обумовлений нормативними актами: дозвіл на демонтаж потрібно отримати в обов’язковому порядку, якщо його проведення призведе до порушення експлуатаційної придатності інших будівель і споруд.
Другий нюанс: якщо будинок, який планується знести – об’єкт нерухомості зареєстрований в користування, то його обов’язково потрібно зняти з обліку, але власник може зробити це як відразу після демонтажу, так і в будь-який інший час перед тим, як проводити будь-які юридично значимі заходи з ділянкою.
На практиці, це означає, що якщо ви придбали землю на якій крім будинку, є й інші споруди, зведені без отримання дозволів та подальшої реєстрації – їх можна спокійно зносити не переживаючи ні про що. Якщо ж гараж або сарай, так само як і житловий будинок, відзначені на планах і вписані в техпаспорт – їх також можна демонтувати, без отримання дозволів, але перед тим, як продавати ділянку або починати нове будівництво, зафіксувати їх відсутність, замовивши новий обмірний план та інші документи. Крім того, Постанова Кабінету Міністрів від 7 червня 2017 і доповнення до нього передбачають 23 типу будівельних робіт на які не потрібно отримувати дозвіл, зокрема:
- Перепланування та переобладнання житлових і нежитлових приміщень, включно із заміною труб, що не передбачає зміни несучих конструкцій або втручання в інженерні комунікації загального користування;
- Заміна покрівлі, вікон, дверей та облаштування теплоізоляції;
- Споруда тимчасових споруд без фундаментів – навісів, естакад, теплиць, колодязів, терас, погребів, зборів і навіть басейнів, а також кіосків для ведення підприємницької діяльності;
- відновлення конструкцій будівель, які постраждали в наслідок надзвичайних ситуацій, як природних катаклізмів, так і аварій, викликаних людським фактором.
Ще одне питання яке хвилює всіх, хто хоче отримати дозвіл на знесення приватного будинку – хто видає подібні документи і як їх отримати. Давайте розберемося на прикладі підготовки ділянки до будівництва, з попереднім етапом у вигляді демонтажу старих будівель.
Знести будинок і побудувати новий: отримання дозволів
Повідомлення про проведення підготовчих і будівельних робіт, які являють собою дозвіл на їх виконання подаються в ЦНАП до якого належить земельна ділянка. Воно являє собою заяву оформлене відповідно до вимог ДАБІ, зразок якого розміщено у вільному доступі на сайті архітектурно-будівельної інспекції. Розгляд повідомлення займає до 30 днів, але ви можете приступати до проведення робіт не чекаючи відповіді. Навіть якщо ви допустите помилку в даних, виправленння заяви можна подати знову, а як тільки його приймуть, інформація про це з’явиться в реєстрі дозвільних документів на тому ж сайті де ви скачували зразок. Присвоєння унікального номера – достатня підстава для проведення підготовчих робіт, в даному випадку знесення і подальшого будівництва.
Перш ніж, звертатися в ЦНАП, тим, хто планує зайнятися зведенням будівлі на земельній ділянці треба буде розв’язати ще кілька завдань. По-перше, оформити землю, якщо це не було зроблено раніше. Як достатніх підстав права володіння може виступати свідоцтво про право власності, виписка з реєстру або держакт, але ви в будь-якому випадку повинні перевірити чи включена ділянка в новий Державний реєстр. Якщо ви купили або іншим чином отримали землю у власність після 2013 року, швидше за все для виконання цього пункту плану у вас вже все є.
Друге завдання – будівельний паспорт. Якщо з відповіддю на питання, чи потрiбен дозвіл на знесення приватного будинку ще можуть бути сумніви, то у випадку з даним папером їх немає. Паспорт – основа для подачі заяви про початок робіт, який також видається в місцевому відділі ДАБІ. Для того, щоб його отримати, державної інспекції потрібно надати копії паспорта та ІПН власника ділянки, а також правовстановлюючих документів, що підтверджують право власності, завірені нотаріальною підписом і печаткою, технічні умови для підключення до інженерних комунікацій та ескізні наміри. Під останніми розуміється пакет креслень, включно зі схемами забудови ділянки в плані і великому масштабі, поверхові і фасадні плани та інше в залежності від складності планованого будівлі. Будівельні компанії зазвичай допомагають своїм клієнтам з підготовкою всього пакета документів.
0 комментариев